tisdag 22 mars 2011

Kärlek för mig

När jag blir sjuk och hemma från jobbet drar jag alltid på mig en annan sjukdom, nämligen sällskaps-sjukan! Det är så tråkigt när man känner sig hängig och inte orkar göra något, att inte ha någon att prata med heller. Oturligt nog har min man massor med jobb den här veckan. Han sitter i möten hela dagarna och just ikväll ska han dessutom ut på affärsmiddag.

Så döm av min förvåning när jag helt plötsligt hör nyckeln i låset redan 15.30. Min älskade man åkte hem tidigare för att vara med mig i några timmar och ta hand om mig lite, innan han måste åka iväg igen ikväll. Jag vet hur mycket han har att göra på jobbet, så jag blir alldeles varm i hjärtat av att han kom hem till mig ändå. Det är kärlek för mig!

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken omtänksam och kärleksfull man du har! Se till att bli riktigt ompysslad nu då. :-)

    SvaraRadera
  2. Vad fint gjort av honom! :-)

    SvaraRadera
  3. Det är de små sakerna som är stora. Kärlek.

    SvaraRadera