tisdag 29 mars 2011

Vänner från förr

Tänk vad många vänner man har haft genom åren. Så många fina människor som vandrat in i ens liv, men av olika orsaker försvunnit igen. Man träffar nya människor hela tiden, får nya kontakter och finner nya vänner. Men jag kan ändå tycka att det är sorgligt att jag har tappat kontakten med så många fina människor...

"Vi måste hålla kontakten!", "Vi måste höras!" Så säger man ju. Men det är så lätt att glida ifrån varandra när man inte längre går på samma skola, bor i samma stad eller arbetar på samma jobb. Det blir bara så. Man tappar kontakten.

Jag tror att man ibland måste känna efter. Är jag ok med att den här personen helt och hållet försvinner ur mitt liv? Om svaret är "nej" så är det dags att göra något åt det. Innan det är för sent.

När jag var på jobbet idag fick jag ett sms från min bästa vän från gymnasietiden. Jag blev så himla glad. Jag ringde henne när jag kom hem och vi pratade om allt nytt i våra liv. Jag insåg att jag verkligen saknar henne. Hon betydde enormt mycket för mig under gymnasietiden, men hon betyder fortfarande mycket! Vi har lovat varandra att vi ska hålla kontakten, och trots att det är långt mellan varven ibland, så tror jag att just hon och jag kommer att lyckas.




5 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver! Det är så sant, man glider lätt i från varann, men det gäller att ta upp kontakten igen om man vill forts vara vänner! :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att återuppta en kontakt sådär :-)

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Tack för dom fina orden =)

    Visst är det härligt med vänner som man vet kommer finnas där, trots att man ses sällan.

    Ha en finfin kväll.

    /Nea

    SvaraRadera
  4. Visst är det konstigt med vänner men ibland har man ju vissa vänner i vissa skeden i livet sen växer man ifrån varandra men inte alltid. Hoppas du får en fin kväll! kram

    SvaraRadera
  5. Här skulle de som har facebook skriva att fejjan är ett lätt sätt att hålla kontakten lite..;)
    Jag har inte fejjan så jag kan inte säga det hihi

    Kramisar

    SvaraRadera