torsdag 1 mars 2012

1 mars

Underbart! Äntligen är mars här! Första riktiga vårmånaden och det känns verkligen som vår här där jag bor! Solen skiner, termometern visar på 6 plusgrader och det droppar från taken. Jag har sedan en vecka tillbaka börjat använda sneakers och vårjacka och Lilla hjärtat behöver inte bäddas in i fleecefiltar längre.

Jag älskar våren. Och just den här våren är såklart extra speciell eftersom jag får vara hemma med min älskade dotter och njuta av de allt ljusare dagarna mycket mer än vanligt! Nu väntar vi på att gatorna ska sopas på grus och att de första blommorna ska titta upp!

6 kommentarer:

  1. Visst är det underbart när det blir vår och ljuset kommer tillbaka!!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Det väntar jag också på!

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att känna hur våren smugit sig fram nu, bara på några dagar. Igår hade jag 15° utanför fönstret. Man blir ju bara så lycklig. Hoppas att man snart ser blommor knoppa i alla trädgårdar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, 15 grader var inte dåligt! Låter riktigt härligt! :-)

      Radera