torsdag 15 mars 2012

Kaos-dag

Vad hände? Onsdagen brukar ju vara min bästa dag i veckan, men igår blev det bara kaos. Lilla hjärtat var inte på humör. Hon var missnöjd hela dagen, och när jag försökte ta en promenad med henne för att hon skulle få sova vaknade hon efter halva vägen och skrek. När jag lite senare skulle söva henne i bärselen sov hon också bara en liten stund innan hon vaknade och var ledsen igen.

På eftermiddagen skulle vi åka och hälsa på min mans jobb, och det är ca 15 min med bilen till företaget där han jobbar. Vi skulle åka förbi ICA på vägen och vi tänkte att D skulle köra några varv runt kvarteret medan jag handlade så Lilla hjärtat fick sova.

Så blev det INTE. Hon gallskrek i bilen och somnade två minuter innan vi var framme vid kontoret. Stackars liten vaknade direkt när vi kom in och det blev ju jättekonstigt för henne. En massa folk som stirrade på henne, när hon egentligen var dödstrött och nyss hade väckts efter två minuters sömn...

Under eftermiddagen gick vi ut med henne i vagnen igen för att hon skulle få sova, men det var tydligen inte så smart. Hon panik-skrek så vi fick tvärt vända om, in i lägenheten och amma istället. Hon skrek då också och blev inte lugn. Till slut lyckades jag söva henne i bärselen. Då var jag lika slut som hon.

Natten blev sedan en av de värsta på länge. Hon var orolig och vi sov inte många minuter i sträck den här natten, hon och jag. Vi var uppe flera gånger, och hon var så ledsen.

Dumma, dumma magen! När ska det vara över helt och hållet?

2 kommentarer:

  1. Tack <3 Håller tummarna jag med! :) Och hoppas det ordnar till sig med magen för lillan. Inte kul när de ska behöva ha ont och vara ledsna :/

    SvaraRadera
  2. Stackars liten! <3 Hoppas innerligt att det blir bättre NU, för alla tres skull!

    SvaraRadera