måndag 26 mars 2012

Playdate

I fredags träffade vi en mamma från föräldragruppen och hennes lille son. Jag bjöd på fika, men det var tyvärr allt annat än lugnt och mysigt. Båda bebisarna var missnöjda och skrek i omgångar, däremellan försökte jag brygga kaffe, skära fruktsallad, värma bullar, kasta i mig fikat och dessutom försöka få till ett vettigt samtal. Svettigt värre. Sen tog vi en promenad och när bebisarna hade slutat skrika och slumrat in då kunde vi äntligen prata!

Men en liten stund innan vi började fika höll vi bebisarna nära varandra. De börjar bli intresserade av andra nu och de fäktade med armarna för fullt när de såg varandra! Så gulligt! Jag lyckades även fånga när de höll varandra i handen (även om det blev lite suddigt)!

3 kommentarer:

  1. Det kanske går bättre med nästa playdate :)

    SvaraRadera
  2. Så gullig bild.. men synd att ni inte kunde slappna av vid frukosten. Bättre tur nästa gång ;)

    SvaraRadera
  3. Det är så mysigt att se barnen växa upp. Förhoppningsvis hinner ni få till en massa bra playdates. Jag umgås ju med 2 tjejer som jag lärde känna under graviditeten på vattengympa. Ella blir lika glad varje gång som vi träffar någon av dem för att leka. Det är så härligt att se. ♥

    SvaraRadera