fredag 19 juni 2009

Saknad

Ibland undrar jag om jag har gjort rätt karriärsval (karriär? som lärare? nej, jag menar yrkesval såklart) i mitt liv. För som lärare kommer jag ju behöva lämna en klass vart tredje år, eller vartannat år om jag har otur. Hur ska jag klara det? Jag tar alltid alla barn till mitt hjärta och jag saknar dem oerhört mycket när jag inte arbetar i deras klass längre. Hur ska jag kunna lämna ifrån mig klasser på löpande band i mitt yrkesliv utan att bli helt knäckt av saknad efter alla söta barn? Och jag vill ju för allt i världen inte bli avtrubbad. Jag vill sakna, jag vill känna mycket, för det är det som gör mig till mig och många gånger det som gör mitt liv så intressant.

2 kommentarer:

  1. Klart du kommer sakna många av eleverna men du kommer också vara stolt över att du hjälpt dem en bit på vägen. Det är få människor (förutom föräldrarna) som får hjälpa barn så mycket på vägen att nå vuxenlivet som pedagogerna.
    De kommer inte bara påverka dig, du kommer göra skillnad i deras liv!

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna! Jag hoppas att jag kommer att få göra skillnad för många barn, det är ju därför jag väljer att bli lärare! :-) Kram

    SvaraRadera