lördag 27 juni 2009

Värmen förlamar

Alltså, jag gillar sommaren och jag gillar värmen. Det gör väl de flesta svenskar. Men jag fattar inte hur folk får någonting gjort! Sedan sommarvärmen drog in över vårt avlånga land har jag inte städat, inte tvättat, inte handlat mat, inte jobbat, ja ni fattar. Jag orkar ju knappt blogga. Jag surfar runt på bloggarna som jag följer och nästan alla uppdaterar precis som vanligt. Så då vill ju inte jag vara sämre. Imorgon (när jag har badat och solat hela långa dagen med goda vänner) så ska jag banne mig både handla mat och blogga. Så det så.

2 kommentarer:

  1. Men visst är det jobbigt?! Det är ju inte så att man orkar dra fram dammsugaren i den här hettan. Hemmet håller på att gro igen. Man gör inte fler knop än nödvändigt.. det kan vara nog många ändå. :) Nej, det är nog sopkvasten som får åka fram istället.. det skäl inte lika mycket svett av en.. :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! Ja, vi har verkligen struntat i allt. Men igår när vi kom hem från en heldag på stranden fick vi värsta rycket. Vi storhandlade och sedan städade vi hela lägenheten. Skönt. Men kvasten var ett bra tips tll nästa gång! :-) Kram

    SvaraRadera