söndag 21 juni 2009

Självständiga kvinnor

Ok, det är andra gången det händer nu. Det är andra gången som jag fastnar för en serie som handlar om starka, självständiga och framgångsrika kvinnor mitt uppe i karriären. Dessa serier är sköna kontraster till allt annat mansdominerat som skildras i de flesta andra serier. I de här två serierna är det männen som stannar hemma med barnen medan kvinnorna arbetar sent. Här är det kvinnorna som tjänar mest, och som är mest framgångsrika. Som kvinna kan jag tycka att det är ganska skönt att följa en sådan serie. Inte för att jag vill att världen ska bli helt omvänd och bli en kvinnodominerad värld, det vill jag verkligen inte, men det är skönt med variation. Det är både skönt och inspirerande att se att kvinnor kan ha samma positioner som män.

Först följde jag "Cashmere Maffia". Det var inte en supergrym serie, men ändå bra. Den lades dock ner. Just nu följer jag "Lipstick Jungle" och jag har verkligen fastnad för denna serie. Jag är inne på andra säsongen och fick just reda på att serien är nedlagd. Får de inte tillräckligt med tittarsiffror? Är inte världen redo för en alternativ bild av tillvaron? Tydligen inte. Mycket tråkigt tycker jag.



1 kommentar:

  1. Jag följde Cashmere Maffia och tyckte att den var jättebra! Synd att dom la ner den...

    SvaraRadera