onsdag 17 juni 2009

Vitaminer

Enligt min kinesiolog har jag tydligen brist på B6, B12, C-vitamin, E-vitamin och en massa annat. Så jag tänkte att det är väl lika bra att köpa någon multivitamin av något slag. Men jag fick INTE köpa på ICA, för där är det bara 20% vitaminer och 80% annat jox och jag fick INTE köpa på Apoteket för alla deras tabletter är tillverkade i fabriker som rengörs med ett medel som bl.a. ingår i råttgift, enligt honom. Man blir ju lite trött. Men jag köpte i alla fall dyra vitaminer på en hälsokostbutik. Vi får se om jag blir en bättre människa nu.

Lite intressant dock att tabletterna som man ska äta om man är 12-45 år heter ”Tjej” och tabletterna som man ska äta om man är över 45 år heter ”Kvinna”.

5 kommentarer:

  1. Haha, tjej tills man är 45? Det var något nytt!

    SvaraRadera
  2. Varför finns det inga "tant"-piller? De skulle jag se fram emot att ta!

    /Johanna

    SvaraRadera
  3. Haha, ja varför finns inte det?

    SvaraRadera