söndag 24 juni 2012

Midsommartårta

I år blev det äntligen fint väder på midsommarafton! Men tyvärr blev det inget midsommarfirande för oss. Min mans flyg från Ukraina blev försenat och hela kvällen blev pannkaka. Till slut tänkte jag och min syster rädda upp kvällen med lite sushi innan Lilla hjärtat skulle sövas. Vi gjorde en beställning på nätet och väntade och väntade. Jag och min syster blev allt mer hungriga, och Lilla hjärtat blev allt mer trött och gnällig. Sushin kom aldrig. Det slutade med att jag fick kasta i mig en macka och sedan söva en övertrött och ledsen liten tjej.

Igår åkte vi till Lilla hjärtats farmor och farfar, och där fick vi äntligen lite midsommarkänslor då det bjöds på jordgubbstårta!


6 kommentarer:

  1. Mums vad god den ser ut!

    SvaraRadera
  2. Mums! Trist med förseningen, speciellt när man längtar... Men desto mysigare nu och med semester i sikte! Kram

    SvaraRadera
  3. Men då,.. :( Det där lät ju inte som någon vidare midsommar. Men ibland blir det ju inte som man tänkt sig. Och det är väl inget att hänga läpp över :) Kram

    SvaraRadera
  4. skönt att du fick lite midsommarkänslor iaf...tårtan ser väldigt god ut :-)
    kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Nej vad trist med förseningar, inge mat osv.
    Hoppas maken kommit hem ordentligt nu då och att ni myser på för fullt.
    Massa kramar

    SvaraRadera