fredag 31 juli 2009

Min födelsedag

Vi svenskar är väldigt väderberoende sägs det och det stämmer i alla fall väldigt bra på mig. Igår var det grått och regnet öste ner. Mitt humör var därefter. Men idag när vi vaknade var himlen blå, solen sken och termometern visade (otroliga) 20 grader. Jag riktigt studsade upp ur sängen. Härligt!


Idag är det min födelsedag. Visst blir födelsedagen lite mindre speciell för varje år som går, men jag är ändå en sådan person som tycker om att fylla år. Många av mina vänner har redan tröttnat, de gillar inte att stå i centrum och vill helst inte fira sin födelsedag.

Men jag vill gärna fira min födelsedag. Jag gillar att stå i centrum, jag tycker om presenter (allra roligast är såklart att ge bort presenter, men det är ganska trevligt att få också...), jag tycker om tårta och jag tycker om att umgås med nära och kära så som man gör på födelsedagar. Min födelsedag brukar jag också förknippa med högsommar, tryckande värme, sommarbuketter, utemöbler, björkfrön i massor (oftast hela kaffekopparna fulla) och svalor som flyger högt.

Ha en bra dag allihop!

10 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen! :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis söta du!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en ännu bättre dag än oss andra!! :) Ett STORT GRATTIS på födelsedagen!

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Grattis! Hela familjen hälsar!

    SvaraRadera
  5. Grattis, Grattis, Grattis!!! <333

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket allihop! :-)

    SvaraRadera
  7. Grattis på födelsedagen Vanilla! Jag gillar din blogg! :-)

    SvaraRadera
  8. Grattis! Många Kramar!!!

    SvaraRadera