onsdag 29 juli 2009

Semester

Jag och min man pratade lite om semestern igår. Vi ska åka till Göteborg och gå på U2-konsert och därefter semestra en vecka på västkusten med ett par goda vänner. Nu ser det dock ut som att högtrycket som vi alla väntar på inte dyker upp till vår semestervecka.

Vanilla: Det är så svårt med semestrar, för man har alltid så höga förväntningar och om det inte blir som man har tänkt sig, om det t.ex. blir spöregn hela veckan så är det svårt att hålla humöret uppe.
D: Ja, det är klart. Men vi är väl flexibla, tar dagen som den kommer. Eller vad har du för tankar inför semestern?
Vanilla: Först att konserten ska bli grym förstås och att jag trots mina få centimeter över marken kommer att se bandet strålande från ståplats. Sedan tänker jag mig att vi stannar en dag i Göteborg och jag ska handla hela min höstgarderob, och sen några fynd förstås. Sen tänker jag mig att vi bor på någon jättefin camping nära havet, att vi badar varje dag, förutom en dag när det kanske är lite dåligt väder och då åker vi till Liseberg, sen åker vi in till någon annan stad i närheten en dag och bara strosar runt, äter glass och har det mysigt. Sen grillar vi och festar på kvällarna, äter på fina restauranger, spelar spel och har jättekul tillsammans!
D: Oj, har du tänkt så mycket?

Baby, don't you know me?

6 kommentarer:

  1. Haha... ja då har du tänkt mycket! :) Men det blir ju lätt att man gör det. :) Hur som helst så hoppas jag att ni får det toppenbra, oavsett väder! :) När åker ni?

    SvaraRadera
  2. Tack, det blir säkert bra! :-) Vi åker på lördag, konserten är på lördagskvällen och sen stannar vi som sagt upp till en vecka beroende på väder! Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en perfekt planerad semester.

    SvaraRadera
  4. Tack Johanna! Vi får se om de andra som jag åker med tycker likadant... ;-)

    SvaraRadera
  5. Idag är himlen blå och solen skiner! Det kanske blir mer sommar i år?! :) Kram

    SvaraRadera
  6. Anna: vad härligt för er! Det får vi verkligen hoppas på! :-) Här har vi dock 16 grader och regn... Kram

    SvaraRadera