fredag 3 juli 2009

Utan Internet

Jag är född på 80-talet och totalt beroende av Internet. Jag förstår inte vad folk gjorde innan Internet uppfanns. Pratade de med varandra? Ringde de varandra? Nej, det där kan jag inte förstå. Och vad gjorde folk på kvällarna, när de kom hem från sina jobb och fick ett par timmar ledigt på kvällen innan Facebook, mail, bloggar, forum, aftonbladet.se, skype och Google fanns? Som tur är, så fick jag en chans att ta reda på detta idag. Smhi varnade nämligen för åska på eftermiddagen idag, så innan jag åkte hemifrån drog jag ur varenda sladd i hela huset. Och då menar jag varenda. När jag kom hem igen och satte i alla sladdar så gick en av sladdarna inte att sätta tillbaka. Tydligen hade jag, i min iver att rädda lägenheten vid ett eventuellt blixtnedslag, dragit ur en kontakt som egentligen ska skruvas ur. Jag hade alltså slitit sönder kontakten. Och det var tydligen en viktig kontakt, för sen fungerade inte Internet. Vilket gjorde att jag inte kunde gå ut på Facebook, inte kolla min mail, inte blogga, inte gå in på något forum, inte läsa aftonbladet, inte skypa med mina vänner och inte söka onödig fakta på Google. Gah! Jag fick helt enkelt ta reda på hur de levde förr i tiden. Slutsats: De hade tråkigt.

2 kommentarer:

  1. Jag fattar inte heller vad folk gjorde när inte Internet fanns! =)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja leva i den tide när internet inte fanns. Tänk vad roligt med att skriva brev som kanse går en hel månad,och åka hästvagn en hela dag bara för att undra hur din moster har det? Oh vad roligt! :)))

    SvaraRadera