torsdag 23 juli 2009

Tidsoptimist? Javisst!

I vanliga fall anser inte jag att vi är tidsoptimister. Men det var vi igår. Big time. Vi skulle ha en bugg-kväll och bugg-testa (felsöka) ett system.

Så här täntke vi att kvällen förmodligen skulle bli:


18.00 Detta är tiden vi sagt till de inbjudna bugg-testarna.
18.30 Vi äter pizza.
19.00 Vi har ätit klart och börjar förbereda.
19.30 Vi är igång och bugg-testar.
21.00 Vi är klara och kan åka hem.

Så här blev kvällen på riktigt:

18.00 Våra kompisar börjar anlända.
18.30 Vi äter pizza.
19.00 Killarna börjar förbereda.
20.00 Killarna förbereder fortfarande och vi andra roar oss med att hänga gubbe, ha kuddkrig och lite annat.
21.00 Killarna svär över datorerna och vi andra gäspar i kapp medan vi halvhjärtat leker "Jag tänker på en person".
21.30 Äntligen! Nu kan vi börja bugg-testa.
21.45 Vi är vrålhungriga och D springer i väg och köper mackor, juice, kaffe, choklad, melon och lite annat smått och gott.
23.00 Vi bugg-testar fortfarande för glatta livet medan vi pratar, äter och har kul.
24.00 Vi börjar bli lite småtrötta men buggar tålmodigt vidare. Kaffekopparna töms i ett rasande tempo.
01.00 Vi är grymt trötta och hittar inte så många fel längre. Hungriga är vi också och kaffet har gjort oss stirriga.
01.30 Vi är klara, packar ihop och åker hem.

Jag tror att jag och min man gjorde ett par felberäkningar inför denna kväll.

8 kommentarer:

  1. Oj, vilken kväll ni hade! Herregud, det hade jag aldrig orkat! :-)

    SvaraRadera
  2. Men du haaar ju blivit en tidoptimist...remember the flight home liksom... Puss

    SvaraRadera
  3. Malliga mamman: Haha, det kanske är sant... :-P

    SvaraRadera
  4. Haha, kanske ett par felberäkningar... ;) Men det gick ju bra i början i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Det var kul! Så ser det ut för mig alltid när jag planerar nåt,så räkna inte med färdigt mat k. 13.00 imorgon :-)

    SvaraRadera
  6. Raspberry: Jo, det är sant att det gick bra i början. Men sen gick det utför... haha

    SvaraRadera
  7. Mareta: Haha, nej det ska jag inte räkna med! Och eftersom jag tydligen har blivit tidsoptimist så får du väl inte räkna med att jag är hos dig kl 13.00 heller! ;-)

    SvaraRadera
  8. tjena =)

    Killen som födde barn hade varit kvinna innan, han hade alltså en livmoder kvar i kroppen =) hehe

    SvaraRadera