onsdag 29 december 2010

Filmtips

Häromkvällen såg jag och D en film som gick på TV. Den var riktigt bra och jag kan verkligen rekommendera dig att se den!

Filmen heter "The Cinderella Man" och handlar om en boxare som lever ett svårt liv under den stora Depressionen. Han kämpar för att få mat på bordet, el till lägenheten men framför allt för att få behålla sina barn. Det är stark film som skildrar en tillvaro som är så långt ifrån vår tillvaro här i Sverige. När eftertexterna började rulla kände jag mig otroligt lyckligt lottad, jag såg mig omkring och tänkte på vilka fantastiska förutsättningar de flesta av oss i Sverige har.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Den ska jag försöka se någon gång!

    /Karin

    SvaraRadera