onsdag 8 december 2010

Slitig men rolig dag

Idag har jag haft dagen från helvetet. Allt som kan gå fel på en småbarnsavdelning har gått fel idag (nåja). Barnen har varit griniga, de har varit osams med varandra och för att inte tråka ut er med alla detaljer har det helt enkelt varit kaos!

MEN jag och min kollega har ändå lyckats hålla humöret uppe och bara skratta åt eländet. När vi skulle lägga barnen och de bara for upp och ner från sina madrasser, drog fram leksaker, tappade napparna och allt annat som de gjorde, kunde jag inte annat än att skratta.

När jag sedan kom hem kände jag mig trots allt inte alls trött, utan riktigt peppad att jobba lite med Esperansa istället!

Så jag får nog ta tillbaka det där med "dagen från helvetet", det har varit en slitig MEN rolig dag!

1 kommentar:

  1. Här tog nattningen 2 timmar och 3 timmar tröttgnäll innan det så jag förstår lite vad du menar. Tyvärr är jag alldeles för trött för att skratta åt eländet.

    SvaraRadera