onsdag 29 december 2010

Meet cute 1

Jag vet att uttrycket egentligen kommer från filmvärlden, och står för något helt annat än det jag har i åtanke. Men strunt samma, jag vill berätta för er om två mysiga möten som jag varit med om nyligen, och därför tycker jag att rubriken "Meet cute" passar perfekt!

Meet cute 1

Strax innan jul tog jag med mig en julklapp och promenerade iväg i den extrema kylan för att plinga på hos min gammelfarmor. Hon är egentligen inte min riktiga gammelfarmor, men hon gifte sig med min gammelfarfar efter att han blivit änkling och kom på så sätt in i vår familj. Jag träffade bara min gammelfarmor några gånger när jag var liten och har inte haft så mycket kontakt med henne sedan dess.

När jag stod där och plingade på undrade jag vad jag skulle få för bemötande. Efter en lång stund öppnades dörren och jag mötte en liten, gammal kvinna som såg frågande på mig. Jag förklarade vem jag var och till min lättnad sken hon upp. Min gammelfarmor är nämligen dement och jag hade ingen aning om hon skulle komma ihåg mig eller inte. Jag stannade en stund och vi pratade om hur hon hade det. Hon berättade att hon fick mat tre gånger om dagen, och då kom det någon som tittade till henne. Hon berättade att hon kände sig trygg, och att hon var så glad över att få bo kvar i sin lägenhet. Hon var också glad att det fanns så mycket bra på TV, så hon hade sällskap. Tänk att bo alldeles ensam, och vara så gammal, och egentligen inte kunna göra så mycket. Hennes liv skiljer sig otroligt mycket från mitt. Men det var ett mysigt möte. Jag var glad att få prata med henne en stund. Hon strålade och gav mig en kram när jag skulle gå. Jag kände mig alldeles varm när jag gick ut i kylan igen.


Nästa "meet cute" kommer imorgon.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter! Vad kul att träffa henne! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilket mysig möte, det är guldkorn i vardagen att minnas tillbaka till ♥

    SvaraRadera