torsdag 16 december 2010

Julfest

Igår kväll var jag på julfest med kollegorna. Jag tackade ja för flera veckor sedan i tro om att gå iväg och äta lite julmat, vara social med kollegorna en stund och sedan gå hem senast klockan nio. Men som ni vet blir det sällan som man har tänkt sig. Den här gången blev det istället till det bättre!

1000-tal pedagoger samlades under ett och samma tak. Vi satt tillsammans från min förskola och jag fick en utmärkt plats med närmaste kollegan bredvid mig och de mest partyglada kollegorna framför oss. En politiker öppnade upp kvällen och vi gäspade i kapp, men så plötsligt drog han igång med ett show-nummer. Riktigt oväntat. Sedan blev det kö i flera timmar (kändes det som) till julbordet, men det fanns såklart mycket gott att välja på. När vi satte oss igen drog underhållningen igång och höll på hela natten lång! Jag och min närmaste kollega höll igång och hade verkligen roligt hela kvällen, och jag lyckades hålla gäspningarna borta största delen av kvällen.

Kvällens...

bästa: underhållningen och kollegan A
sämsta: jag fick aldrig äta i fred!
roligaste: DiLeva-parodin
olyckshändelse: en av mina äldre kollegor blev lite överexalterad och slog ihop två Ramlösa-flaskor...
citat: "Man gör inte roligare än vad man har sig"
nostalgitripp: "Everybody get up singin'..."
bästa låt: "Tonight's gonna be a good night"
mest oväntade: Av tusen personer dansade i alla fall hundra på stolarna (ja, ok jag erkänner, jag var en av dem - men utan alkohol i kroppen vill jag påpeka!)
pinsammaste: ett gäng överförfriskade tanter som stod nedanför scenen och dansade som 14-åringar.
bästa allsång: "Mössens julafton"

Sammanfattningsvis var det en riktigt bra kväll!

2 kommentarer:

  1. Låter definitivt som att man skulle ha varit med! :) Tror inte vår jobbfest nästa vecka blir riktigt lika mycket "party", men man kan ju hoppas!

    SvaraRadera