onsdag 1 december 2010

Julklappar till Ecuador

Det närmar sig jul, vilket betyder helt olika saker för människor i olika länder. Kontrasterna mellan barnen jag träffar här i Sverige och barnen jag träffade i Ecuador är extremt stora. Barnen här i Sverige har ett materiellt överflöd vilket blir ännu större under julen. Barnen i den lilla byn Rio Verde, högt uppe bland bergen i Ecuador, lever under mycket fattiga förhållanden och har knappt kläder eller mat för dagen.

Jag kan inte förändra världen, men jag vill vara med och göra min del. Jag startade Esperansa och jag skickar pengar till en välgörenhetsorganisation varje månad. Under hösten har jag också samlat in begagnade kläder som jag kommer att skicka till Ecuador nu i veckan. Förhoppningsvis kommer paketen fram strax innan jul!

2 kommentarer:

  1. VIlken söt pojke! Vad kul att du ska skicka kläder till barnen som du träffade i Ecvador! :-)

    SvaraRadera