lördag 11 december 2010

Idolfinalen 2010

Precis som alla andra år bänkade jag och D oss framför tv:n när det var dags för Idolfinal. Och precis som förra året brydde jag mig inte om vem som vann. Min favorit i Idol 2010 var som ni vet Linnea, och hon åkte ju ut som nummer fyra.

Den första omgången under gårdagen gjorde varken Jay eller Minnah bra tyckte jag. Jays framträdande var bra men tråkigt. Minnahs framträdande var bra action men dålig sång. När det var dags för omgång två var Jay magisk. Hans version av "Like a prayer" var minst lika bra förra gången - galet bra helt enkelt! När det var dags för vinnarlåten blev jag verkligen förbluffad över hur otroligt bra Minnah sjöng! Låten passade henne perfekt, och hon gjorde framträdandet riktigt bra enligt min mening!

Men i övrigt vet jag inte om det kändes som en riktig final. Romansrykten gjorde att det inte längre kändes som en fight, och jag tyckte inte att de gjorde programmet häftigare än de vanliga fredagsfinalerna - tråkigt! Inga andra kända artister, inga stora överraskningar och själva vinnarögonblicket kändes till och med lamt!

Vad som känns ännu värre är att ingen av dem egentligen är värdiga vinnare enligt min mening. Jay Smith har åkt fast för drogmissbruk och borde ha stängts av direkt. Det är konstigt att Idol inte håller sig till sin policy och det kontrakt som Jay hade skrivit på. Dessutom gick han också ut med världens kärleksförklaring till sin exfru och blivande fru (!) Sara för bara några veckor sedan, medan det nu kommer fram information om att han och Minnah är ett par. Han gör sig ju inte direkt känd som den mest moraliska idolen...

Minnahs idolresa är också väldigt speciell eftersom hon har röstats ut en gång. Det hade känts väldigt konstigt om en person som redan blivit utröstad vann Idol.

Nej, inga höga betyg på finalen från mig! Vad tyckte ni?



3 kommentarer:

  1. Truth to tell, jag har inte sett en enda avsnitt av årets Idol. Men det jag ser nu som du har postat fångra inte mig. Så jag tror dig om du inte brydde dig om vem som vinner :)

    SvaraRadera
  2. Minnah hade ändå förtjänat att vinna tycker jag. Det står i reglerna att om någon hoppar av så tas den senast utröstade in istället. Samma hände tidigt i finalerna 2004 då Angel hoppade av och blev ersatt av Fillip Williams.

    Jay däremot är enligt mig inte en värdig vinnare eftersom han under tävlingen använde droger vilket inte är tillåtet enligt reglerna. De som bryter mot reglerna tvingas lämna tävlingen men TV4 lät Jay vara kvar för att han var folkets favorit och tävlingen fick tittarsiffror mycket pga honom.

    Jag har varit ett hängivet idol-fan ända sedan starten 2004 men tyckte det var så himla fult när kanalen bröt emot sina egna regler och lät Jay fortsätta så hädanefter skiter jag i hela programmet.

    SvaraRadera
  3. Näe ganska trökig final...Linnéa äger! Puss

    SvaraRadera