tisdag 17 maj 2011

Dagens









Klockan:
16:15
Känner mig: trött
Kläder: mörka jeans och topp från Esprit
Hår: utsläppt och plattat
Undran: Hur kan en vanlig tisdag vara en sådan skitdag?
Lyssnar på: Tystnaden
Min morgon: Jag var galet trött när klockan ringde, och när jag kom till jobbet möttes jag av kaos. En av mina kollegor var på kurs och vikarien dök inte upp.
Min dag: Förmiddagen var riktigt pissig, barnen kände på sig att vi var en kort och var helt omöjliga! Eftermiddagen blev som tur var lite lugnare och jag hade t.o.m. några guldstunder på jobbet!
Nu: Knäpp som jag är tänker jag gå ut och plantera två stora krukor, får väl se om jag orkar genomföra hela arbetet eller inte...
Gillar: att semestern närmar sig
Gillar inte: att jag inte var en så bra pedagog idag som jag vill vara...
Insikt: Att tänka nytt och göra något helt annat än vad man har tänkt sig, en rörig dag som denna, kan vara guld värt!

1 kommentar:

  1. Har också haft en dålig dag. Hoppas onsdagen blir bättre! kram

    SvaraRadera