tisdag 31 maj 2011

Varm dag

Jag surfade in på SMHI och tittade på vädret igår. Det stod att det skulle bli sol och över 20 grader på tisdagen. Kändes lite overkligt tyckte jag och gick och la mig. På morgonen var det mulet och 10 grader. Nästan lite regn i luften. Jag klädde mig därefter och cyklade glatt iväg till jobbet.

Redan på förmiddagen när vi gick ut med barnen hade temperaturen stigit. Barnen slängde av sig mössor, tröjor, fleecar och t.o.m. skorna! När jag tog en lunchpromenad höll jag på att smälla av i värmen. Alla moln var borta och det var över 25 grader. Luften stod helt stilla och jag svettades ihjäl i mina mörka jeans, sneakers och min långärmade tröja.

Eftermiddagen var en pina. Visst är det underbart med sommarvärme, men det är ju härligare om man är rätt klädd...

Note to self: Lita på väderleksrapporten och klä dig därefter!

2 kommentarer:

  1. Vi har också fått sommarvärme här idag. Riktigt lyckat då vi har haft sommarfest på förskolan. Det blev shorts och linne för min del.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej sötis!
    Min mailadress är malin.k@live.se det står kontakta mig på bloggen, men inte så lätt att hitta kanske :)

    Hoppas du får en bra dag!
    Kram kram

    SvaraRadera