måndag 2 maj 2011

Filmtips

I helgen såg vi filmen "Brian's song". Den fanns gratis (och lagligt) att ladda ner från Voddler, så jag hade inte speciellt höga förväntningar.

Filmen baseras på en sann händelse och handlar om två killar som spelar tillsammans i samma fotbollslag. Den ena killen är vit och den andra är svart. Filmen utspelar sig på 60-talet och därför är vänskapen som växer fram dem emellan ännu mer speciell. Det är en underhållande film, men också en stark och djup film som verkligen berörde mig. Jag kan varmt rekommendera "Brian's song"!


1 kommentar:

  1. Den ska jag nog ta o kolla in!
    Vi har väldigt olika filmsmak här hemma,men jag får muta honom! ; )

    Det måste ju vara ett drömjobb!Barn är ju så underbart.Själv jobbar jag på JC.Jobbar bara varannan söndag,nu när jag är mamma ledig,men ska börja på "riktigt" i januari igen!

    Nu har du en stalker till på Bloglovin!Bara så du vet! ; )
    Ha en härlig dag!Kram

    SvaraRadera