torsdag 5 maj 2011

Förändringar

Jag är en person som ofta väljer förändringar i mitt liv. Det var jag som tog beslutet att resa ut som volontär, det var jag som tog beslutet att starta företag och det var jag som tog beslutet att byta jobb. Men nu inför hösten är det mycket förändringar på gång på förskolan där jag arbetar. När jag satt på ett kvällsmöte igår skickade rektorn ut ett papper till alla där det stod var vi skulle jobba i höst. PANG. Där var min framtid. Där var förändringen svart på vitt. Ingen återvändo.

När jag kom hem kände jag mig oerhört trött. Visst hade vi fått önska var vi ville vara, men det är ändå rektorn som styr över vår arbetssituation till hösten. Jag blev egentligen ganska nöjd med min placering, det är bara det att det innebär FÖRÄNDRING. Jag som just börjar känna mig varm i kläderna, jag har lärt känna alla föräldrar och jag känner igen alla mormödrar och farmödrar (ja, för det är otroligt sällan som farfar eller morfar hämtar) till alla barn. Kollegorna har jag haft blandade känslor för, men vi har i alla fall hittat en rutin som har fungerat och nu ska allt bytas igen.

Jag tror att allt kommer att bli superbra till hösten. Jag är bara inte sugen på förändring när någon annan kastar förändringen i ansiktet på mig...

3 kommentarer:

  1. Förstår hur du menar, förändringar är bra - men på sina egna villkor. Kommer som du skriver säkert bli jättebra tillslut ändå!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Det var oväntat, men det blir säkert bra!

    Det är vad en lärarens job innebär, att lära känna nya barn hela tiden :) men som föräldrar så fattar jag inte varför ska personal jämt omplaceras?!

    /arg mamma :)

    SvaraRadera
  3. Bra att du fick en bra placering till hösten! Och du, det dröjer ett tag till hösten för först ska vi ha en lång och skön sommar! :-) Kram

    SvaraRadera