lördag 14 maj 2011

Personalfest

Idag var det tre månader sedan jag började på mitt nya jobb. Igår var det middag hemma hos en av mina kollegor och nästan alla från jobbet var där. Hon hade dukat upp två långbord och när vi hade tagit för oss av den goda maten slog vi oss ner vid borden. Ljudnivån var strax långt över det vi är vana vid från förskolan. Om vi hade haft ett sådant där öra som mäter ljudet hade det förmodligen exploderat. Vi pratade, åt och drack. Sedan blev det dags för rundtur i det stora, fina huset. Framåt nio plockades kaffe och tårta fram och vi satte oss i det mysiga uterummet igen. Den här gången hamnade jag bredvid en av mina närmsta kollegor, vi pratade om allt möjligt och hade jättetrevligt trots att vi nästan fick skrika för att höra varandra! Sent på kvällen var det dags att cykla hem och min underbara man mötte mig för säkerhetsskull.

Det blev en otroligt lyckad kväll och jag är så glad för alla mina fina, nya, kollegor!

1 kommentar:

  1. Svar: Ja, det är mycket skönt att ha en resa att se fram emot, speciellt eftersom det inte blir någon vidare semester under sommaren.

    Jättefin blogg förresten! :)

    SvaraRadera