söndag 29 maj 2011

Riktiga cd-skivor

Jag ska väl erkänna att jag inte besöker skivbutiken alltför ofta, men det är mysigt att gå dit någon gång då och då för att bläddra bland alla cd-skivor. Trots att besöken inte sker ofta blev jag besviken när jag läste att favorit-skivbutiken ska läggas ner. Himla Spotify och nerladdning som gör att skivbutikerna inte klarar sig...

För nostalgins skull gick jag dit i helgen för att få köpa riktiga cd-skivor i min favoritbutik en sista gång. Jag kom hem med tre helt olika cd-skivor:

Det här är nya favoritartisten för tillfället och självklart vill jag ha den riktiga skivan!

Jag såg tyvärr aldrig musikalen Duvemåla, men jag har läst alla böcker och jag älskar musiken som hör till musikalen!

En skiva med svenska hits i metal-version. Det var ett otippat val av mig men den var galet bra! Av den här skivan får jag världens energi och blir på bra humör! Den kan verkligen rekommenderas!

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa om din musiksmak. Vi har inte ens en CD-spelare...
    Eller jo, i bilen. Där lyssnar vi på ljudbok.

    SvaraRadera
  2. Swedish hitz goes metal är sjukt bra.

    SvaraRadera