onsdag 2 november 2011

Att få prata av sig

Det har varit en tuff start på veckan för mig, men idag slutade jag klockan två och en av mina kollegor från mitt nuvarande jobb kom på fika. Jag och K jobbade ihop i våras, men hamnade sedan på olika avdelningar och eftersom vi jobbar på en stor förskola ses vi nästan aldrig.

När jag kom hem gjorde jag två stora koppar te, plockade fram en massa fika från frysen och tände ljus överallt. Sedan satt vi mitt emot varandra, min kollega och jag, och bara pratade.

Tänk vad mycket värt det kan vara att träffa någon som upplever samma sak, känner till samma personer och förstår vad man menar! Det var otroligt skönt att få prata av sig om allt som händer och sker på vår arbetsplats, vissa kallar det kanske skvaller, men för mig är det oerhört viktigt att ha någon att "lufta" saker med. Det fick vi chansen att göra den här eftermiddagen och det känns jätteskönt!

1 kommentar:

  1. Hej gumman! Åh vad skönt att du har någon du kan prata med. Man behöver precis som du säger lufta av sig lite ibland. Hoppas du har en mysig kväll. KRAM!

    SvaraRadera