lördag 26 november 2011

Vecka 39

Lördag igen och idag går jag in i vecka 39.




Vecka 39 (38+0)

Bebisen: Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.

Mamman: Symfus-fundus är nu 33-38 centimeter. Kanske du känner dig som en jätte.Vila så mycket du kan, du behöver alla krafter. Har du svårt att sova på natten, ta igen det på dagen.

Egna ord: Nej, jag känner mig inte som en jätte. Jag har fortfarande inte samlat på mig vatten och förutom magen känner jag mig inte så stor. Men det är klart att det är tungt och jag har mycket ont i ryggen och i fogarna. I övrigt är det verkligen en spännande tid vi är inne i nu!

5 kommentarer:

  1. japp nu är vi båda inne i vecka 39. nu är det bara att vänta;)

    SvaraRadera
  2. Inget är som väntans tider sägs det ju ;-) hihi

    SvaraRadera
  3. Men vilken fin mage!
    Verkligen!
    Njut av den, för snart är den borta (fast då har man någonting annat, snäppet bättre) :)

    SvaraRadera