lördag 19 november 2011

Vecka 38

Jag kan inte fatta det, men idag går jag in i vecka 38! Om bebisen skulle komma nu så skulle den inte räknas som för tidigt född.



Vecka 38 (37+0)

Bebisen: Barnet förbereder sig nu för att födas. De flesta av alla barn som föds i Sverige kommer ut mellan vecka 37+0 och 41+6.

Mamman: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt. När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar.

Egna ord: Det börjar bli tungt nu och jag är väldigt trött. Men allt är ordnat inför bebisens ankomst och min plan är att jobba två veckor till. Sedan får vi se hur det blir med allt! Vi längtar efter vår lilla skatt!

8 kommentarer:

  1. Vad fin du är! Inte långt kvar nu! =)

    SvaraRadera
  2. Åh så söt mage du har! Snart dags med ju! *ler*
    Nervös?

    Lugnt i helgen då?

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att det är tungt, men snart är äntligen er lilla skatt här! Ska bli så kul att följa dig de sista veckorna nu :)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket, det hoppas jag med! :-)

    Jaha okej..

    Jag skrev att: Du vet om att du är gravid när dina leggings hellre rullar ner vid troskanten än sitter kvar på magen.. det gjorde alltid mina, ha ha! Och när du inte längre ser dina fötter :)

    SvaraRadera
  5. Tänk att ni snart har ett litet pyre!

    SvaraRadera
  6. Åhh så spännande! kram och trevlig söndag! towe.

    SvaraRadera
  7. Vad fin du är! Spännande att det börjar närma sig!

    SvaraRadera