tisdag 29 november 2011

Fyra...

Tisdag morgon och bara fyra dagar kvar att jobba innan jag går på föräldraledighet. Det är skönt att börja med sovmorgon men det betyder också att det blir min senaste dag på hela veckan. I vanliga fall hade det känts lite tungt, men nu är det ju min allra sista jobb-tisdag på länge så just idag känns det helt ok!

Igår berättade jag för barnen på min avdelning att det är min sista vecka. De har ju pratat mycket om bebisen i magen hela terminen så de förstår att jag ska vara hemma och ta hand om bebisen snart (jag jobbar med 4-5-åringar). Men en liten flicka utbrast "Åh, Vanilla jag kommer sakna dig!" Då var det nära till tårar kan jag säga. För även om jag har fullt fokus på mitt kommande mamma-liv och min lilla skatt i magen så känns det ändå sorgligt att lämna alla de här underbara barnen!

7 kommentarer:

  1. Hej gumman! Jag förstår att det är blandade känslor. Men försök att NJUTA sen när du väl har din lilla guldklimp! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Åh, gullungar !! Du får kika förbi dem och hälsa på sen när bebisen kommit ! Tänk det är nära nu :)

    SvaraRadera
  3. Det är rena rama adventskalendern hos dig. Nedräkning pågår. Jag minns att det kändes svårt att lämna eleverna, men sen glömde man bort det otroligt snabbt. Tur det :)

    SvaraRadera
  4. Vad gulligt sagt:-)
    Förstår att det sak bli skönt att få gå hem nu & bara njuta!

    Kram Kram

    SvaraRadera
  5. åh så spännnade, det handlar verkligen om dagar nu :) hihi. kram

    SvaraRadera
  6. Det skulle jag oxå gjort om jag var förskolebarn, de blir ju av med den allra bästa för ett tag!

    SvaraRadera