måndag 28 november 2011

Otur

Det är svårt att sova på nätterna nu med den stora magen, och i natt fick jag dessutom ett nytt anfall av matstrupskramp. D fixade medicin och alvedon men det tog ett tag innan värken gav med sig.

Jag var vansinnigt trött när klockan ringde några timmar senare, men masade mig upp för att åka till sjukgymnasten. Precis när jag skulle ta på mig jackan och cykla iväg ringde de från vårdcentralen och sa att sjukgymnasten var sjuk. Jag hade nästan en timme kvar till jag började jobba, så det kändes ju synd att jag gick upp så tidigt.

Så kan också en måndag starta. Men nu är den sista jobb-måndagen avklarad och jag ska ta det riktigt lugnt nu ikväll och ladda batterierna för imorgon!

7 kommentarer:

  1. åh vilken otur ! hoppas att du får sova bättre inatt, jag minns att jag alltid sov med en amningskudde mellan benen så fick ryggen bättre stöd :) ett tips kanske (om du nu vill köpa en amningskudde i förväg, jag fick nämligen en på min babyshower). Kramar

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Nu gör jag om det... en gång till:)

    Du är duktig som kämpar på! Bara fyra dagar kvar nu. Och som Josefine skriver här ovan så gjorde jag precis likadant, kanske inte en lösning men underlättande.
    Förresten, du är ju, som jag, intresserad av genusfrågor. Jag har skrivit om en grej. Inte någon debattartikel eller något tjusig, utan mer lite tankar. Vill gärna höra din åsikt.
    Kram från Skåne

    SvaraRadera
  4. fy vad jobbigt, tycker synd om dig. hoppas att du får sova i natt. kram

    SvaraRadera
  5. Kraken, vad jobbigt med både natten och "missad sovmorgon".
    Men snaaart är det över, då får du sova när du vill (eller när bebisen tillåter det, hihi)

    Kraaam

    SvaraRadera
  6. Så spännande med babyn på gång och vilken härlig tid ni har framför er. Jag vill dela lyckan lite med er och följa med på bloggen, och la till dig på min blogroll! Hoppas att det var ok med dig. Kram Sara

    SvaraRadera
  7. Usch vad jobbigt att inte få sova ordentligt, skönt att det närmar sig BF nu :). kram

    SvaraRadera