onsdag 23 november 2011

Bebiskläder

Det är verkligen svårt att veta hur mycket kläder som vår lilla bebis kommer att behöva i stl 50. Vissa säger att det bara behövs lite eftersom de växer ur det så fort, andra säger att det behövs 10-15 uppsättningar ifall bebisen är en "kräk-bebis". Än så länge har vi köpt tre hela uppsättningar i stl 50 plus ytterkläder och jag har funderat på om det räcker eller inte.

Som tur är så har vi världens bästa grannar som vi har fått låna en massa fina kläder av! Nu kan jag slappna av! Tusen tack finaste E och G om ni läser detta!

13 kommentarer:

  1. åh ja det där minns jag var suuupersvårt ! vissa barn är ju lite större när de föds och kanske redan har storlek 62 medan andra är mindre som Alva var och drunknade i storlek 50 !! Så vi fick köpa oss mer kläder i storlek 50 än vad vi trott :) hihi

    SvaraRadera
  2. Bebiskläder är ju så fantastiskt söta så det är ju ett ganska roligt besvär! Fast visst kan det vara surt att lägga pengar på sådant som inte hinner användas. Man får tvätta ofta! Dessutom är det supermysigt med naken (eller ok, blöja så klart) bebis i en sjal på magen. Ett bra sätt för pappan att få mycket hud-mot-hud-tid.

    SvaraRadera
  3. Sonen kunde ha stl 50 i några dagar, sen var han för lång. Visst kunde han ha vissa kläder i stl 50 lite längre men det var inte mycket. Han var ju 52cm när han föddes så :) Sen tjockade han på sig ganska fort också. Men dit jag ville komma, jag hade på tok för mycket i stl 50. Han passade allt i 56 när han föddes så jag ångrar lite att vi köpte så mycekt i 50 :)

    sv: Spännande :D Lika ivriga båda två! :D

    SvaraRadera
  4. Haha, precis som ni kommenterar har jag hört från folk också! Vissa (som Josefine ovan)köpte för lite och vissa (Endenise) köpte för mycket! :-)

    SvaraRadera
  5. det e jätte svårt att veta innan. min tös var ganska lång så hon växte ur kläder som jag aldrig hann använda. har köpt lite nu i olika storlekar från 50-62

    SvaraRadera
  6. sv: Det trodde jag om min också, men tji fick jag :)

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder på headern. Vem är fotografen?

    SvaraRadera
  8. Vi hade inte alls mycket kläder till Liam i strl 50/56. Det var främst för att vi fått höra att han var en flicka så vi hade bara samlat på oss rosaryschpysch-plagg. Men han växte ur det jättesnabbt så det gjorde inte så mycket. Däremot gick det åt hur mycket bodies som helst i de större storlekarna. Han var inne i en lång period med kaskadkräkningar och vi bytte bodies säkert 5 ggr om dagen. Då gick det åt lite mer :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vi har ju fått tillväxtul på båda våra barn så med beräknad vikt på 4 resp 3,8 kg så har vi inte köpt så mycket i stl 50. Vi har tre bodisar och ett par byxor tror jag. Linnéa växte ur dem på en vecka.... Stl. 56 är bättre, rymliga o sköna när de tittar ut o sen håller de iaf ett tag... =)
    Men har ni fått låna så är det ju perfekt =)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Mina barn växte ur st 56 på en vecka, för J var även 56 för liten redan i BB! :) Så jag skulle säga att det räcker.

    Va snällt av dina grannar att låna kläder till er.

    Kramar

    SvaraRadera
  11. det är ju inte så jätte stor skillnad på strl 50 och 56 och det gör inget om barnet har lite stora kläder på sig i början.. för det är som många säger de växer ur strl 50 snabbt.. när min dotter föddes så hade vi 4 bodys i strl 50 och de kunde hon ha i typ 2 veckor..

    men mycket beror ju på hur stor bebisen är när den kommer..

    SvaraRadera
  12. Vi har bara köpt ett set i stl 50, men är det en liten kille vi får har blivande mormorn lovat att springa ner på stan och köpa lite mer :) Känns bara dumt att köpa en massa 50 om han nu är lite större och nästan kan gå på 56 direkt.

    SvaraRadera