lördag 5 november 2011

Vecka 36

Idag är det lördag och jag går in i vecka 36.




Vecka 36 (3+0)

Bebisen: Nu väger barnet mellan 2200-2500 gram och längden är ungefär 45 centimeter. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man till exempel puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

Mamman: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.

Egna ord: Det är vansinnigt att det är så nära nu! Det känns riktigt spännande och roligt, samtidigt har jag tänkt att jobba fyra veckor till så det känns inte riktigt dags än.

10 kommentarer:

  1. Åhhh vilken fin mage du har!! ;)

    Nu är det inte lång tid kvar ju för dig! ;)

    Usch då du har haft en del krämper iaf... :(
    Sj har jag inte haft några problem, det är först nu jag börjat få lite värk i ryggslutet annars ingenting och är pigg och så med.
    Så jag får inte klaga.

    Ha en bra lördag tjejen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, oj så stor magen är nu. Skulle du orka ses innan bebis tittar ut så vore det jättekul! Fika här hos mig eller på stan. (Vågar inte släppa lös mina vildingar hemma hos dig.)

    SvaraRadera
  3. Tänk vad tiden går fort, snart har du den finaste julklappen man kan få :)

    SvaraRadera
  4. Vilken fin mage! Och starkt att orka jobba så länge! Vad jobbar du med? Jag hittade precis till din blogg så jag har inte hunnit kika efter.

    SvaraRadera
  5. Svar: Okej va mysigt. Då får vi se om hon har rätt då ;) Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. s: åh. visst är det? så himla underbart! :)

    SvaraRadera
  7. har oxå tänkt jobba 4 veckor till eller nja 3½ blir det nog, nov ut. gick in i v 36 i torsdags:)

    SvaraRadera
  8. Så fin du är!
    Jag ligger 20 veckor efter dig hihi :-)

    SvaraRadera