söndag 22 augusti 2010

Ärliga barn

Nu när jag har varit hemma och sjuk har jag haft tid att surfa runt på en massa bloggar. Jag hittade bl.a. den här som heter "Knattesnack". Jag som själv brukar skriva barncitat då och då tyckte såklart att det var en rolig blogg. Här kommer ett smakprov från Knattesnack:

Växande rumpa
När jag var gravid i sjätte månaden med mitt tredje barn kom min tre år gamla dotter in i badrummet när jag skulle hoppa in i duschen.


Dotter: "Mamma, vad du börjar bli tjock!".

Jag: "Ja, älskling, kommer du ihåg att mamma har en bebis som växer i hennes mage?" Dotter: "Jag vet", svarade hon, "men vad är det som växer i din rumpa?

Tack för den min dotter, precis vad man behöver höra när man är gravid...


4 kommentarer:

  1. sv:
    Tack snälla!

    Ja riktigt kul att ses när man inte har setts på länge! Det är lite som gamla tider som att tiden har stått still.

    Vilken rolig citat! Barn är väldigt roliga, ärliga och underhållande!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh käre tid, jag skrattar ihjäl mig!
    Ha, ha
    KRAMIS

    SvaraRadera
  3. Barns kommentarer och tankar är underbara, det finns inga ärliga människor än just dom (på gott&ont) ;)

    SvaraRadera