söndag 29 augusti 2010

Vanilla goes healthy

Min mamma ville utbilda sig till dietist när hon var yngre. Det blev inte så, men intresset lever kvar. Hon kan det mesta om vitaminer, mineraler och annat jox i mat. Jag och D är väl inte riktigt så bra på sådant, och vi äter nog pizza och frysmat alldeles för ofta.... Men en sak har vi i alla fall infört hemma - frön i filen!

Vi har gjort en blandning av linfrön, solroskärnor, pumpakärnor och papegojabär (eller vad det nu heter). Är du stolt nu mamma?

3 kommentarer:

  1. Jag har också musli/frön mm i min morgonfil. Borde alltid göra egen, men köper tyvärr oftast färdig...
    Agneta

    SvaraRadera
  2. haha, goije bär tror jag det heter, men papagojabär låter roligare :D

    SvaraRadera
  3. Agneta: Ja, det är verkligen gott att göra egen! Då får man välja ingredienserna själv! :-)

    raspberry: Ja, jag vet att de heter gojibär, men första gången jag hörde namnet tyckte jag att de sa "gojabär" och sedan blev det "papegojabär" - det är som sagt roligare! ;-) Kram

    SvaraRadera