lördag 14 augusti 2010

Svettig fredag...

Klockan 7.20 hoppade jag upp på cykeln, pluggade i hörlurarna och trampade iväg mot jobbet. Sen såklart. När jag cyklat ca 20 minuter kom jag fram till backen from hell just som jag möttes av en kraftig motvind. Svetten pärlade sig i min panna medan jag trampade på och flåsade. Med andan i halsen och håret på ända klev jag in på jobbet 7.59. Jag hälsade på alla mina kollegor som stod där fräscha och härliga. Sedan började vi arbeta. Vi hade studiedag och handlingsplan samt trygghetsplan skulle upprättas. Behöver jag tala om att det inte är helt enkelt att skriva ett dokument tillsammans när man är 14 personer? Till slut hamnade jag i schemagruppen och satt och räknade på timmar, öppningar, stängningar tills siffrorna och tiderna snurrade runt i huvudet på mig. På slutet av dagen fick vi två timmar avdelningsvis då jag och mina helt nya kollegor skulle försöka planera upp hösten. Vi satte igång och städade i hallen och sedan fick vi för oss att möblera om. Jag kånkade tunga möbler, skurade bänkar och sopade golv. Det var ca 28 grader inomhus och svetten pärlade sig återigen på min panna. Jag tappade också greppet om den tunga soffan vid ett tillfälle och den gjorde mos av mina tår. Det kändes i alla fall som en helt ny lokal när vi var klara och jag är jättenöjd! Helt slut och något vimmelkantiga stapplade vi ut från jobbet en halvtimme för sent. Den kvava luften slog emot oss medan jag och två kollegor hoppade upp på våra svarta faror och bagav oss hemåt. Vi hade fullt sjå med att prata, cykla, se upp för bilar och inte köra in i varandra. Till slut cyklade jag upp på vår gård och gick in till D. En snabb titt på klockan och jag insåg att det var snabbdusch som gällde. Jag åt nektarin, sminkade om mig och duschade samtidigt. Sedan åkte vi hem till min finaste vän och hennes man och två barn.

Nu kanske du tror att den kvällen blev pannkaka? Nej, det blev tvärtom en supermysig och trevlig kväll! Kvällen innehöll god mat, gott vin, trevliga samtal, lek med underbara barn, flams i soffan, diskussioner och barnteater! Ett perfekt sätt att inleda helgen på!

4 kommentarer:

  1. Oj, det låter som en späckad dag! Men vilken tur att det blev en så bra avslutning på dagen då.

    Hoppas att du får en fortsatt bra helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra dag.
    ha en fortsatt bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Håller med om att det var en perfekt start på helgen :) KRAM

    SvaraRadera
  4. Underbar avslutning på dagen! :)

    Själv avrundar jag min semester ikväll och påbörjar höstterminen imorgon. Om jag minns rätt så gör de flesta av barnen också det.

    SvaraRadera