fredag 20 augusti 2010

Surprise, surprise!

Igår kväll när jag kom hem från jobbet kände jag mig helt slut. Jag bytte om och sa till D att det får bli en helkväll i soffan för jag orkar ingenting! Plötsligt ringde det på dörren och där stod min kära syster och hennes sambo. De skulle laga mat åt mig för att fira min födelsedag! Snart dök två kompisar till upp och det var bara att lägga om planerna för kvällen. Det kändes konstigt att helt plötsligt ha gäster och det kändes konstigt när gästerna satte igång med maten. Jag sprang runt i mitt eget kök och visste inte vad jag skulle göra. Men de ordnade till en supergod middag, jag kunde inte riktigt skaka av mig tröttheten så det blev en hel del dåliga skämt och gapskratt - en avslappnad och riktigt rolig kväll med andra ord! Jag fick dessutom en ny iPod i present och sedan gjorde de supermumsig efterrätt!

Tack för överraskningen allihop!

En god curry-bulgur med ugnsrostade rotsaker.

God rödvinsmarinerad kyckling

Den här efterrätten blev inte så bildskön som de hade tänkt, men det gör inget för den var grymt god! En passionsfruktsmousse med vit choklad och hallon!

4 kommentarer:

  1. Vilken superhärlig överraskning!
    Hoppas du hade en fin födelsedag och maten ser sååå god ut :-)

    Hoppas du har en fin kväll,
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Oj, vad gott det ser ut! Och vad goa vänner du verkar ha! :-)

    SvaraRadera
  3. Hihi, varsågod. Det var roligt att överraska! :-)

    SvaraRadera
  4. Tack själv Vanilla, nöjet var helt på vår sida! ^^

    SvaraRadera