måndag 2 augusti 2010

Första dagen

Det var en tidig och dimmig morgon när jag satte mig i bilen, startade motorn och började köra mot jobbet. Vägen till jobbet kändes välbekant men ändå annorlunda. När jag väl satte foten på förskolan slogs jag av en konstig känsla. Allt kändes skumt och det blev inte bättre av kaoset som jag sedan möttes av. Vi hittade inga scheman, vikarien dök inte upp, telefonerna var döda och vi hittade varken pin-kod eller laddare. Barnen skrek och bråkade och jag kände hur modet skönk. Första dagen och detta var vad jag möttes av? Snart stod dessutom föräldrarna i dörren med tre små ettåringar som jag förväntades skola in.

Men trots en dålig start så har det varit en bra första dag på jobbet. Vi hittade både scheman, koder och laddare, vikarien dök upp, första dagen av inskolningen gick bra och barnen var underbara! Det kommer nog att bli bra det här...

4 kommentarer:

  1. Fin ny design du har på bloggen. Min favoritfärg är också lila:o)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken form av inskolning använder ni er av? En stund varje dag i ett par veckors till eller heldagsinskolning?

    SvaraRadera
  3. Anna: Jag har svarat hos dig! :-) Kram

    SvaraRadera