måndag 16 augusti 2010

Huvudvärk och halsont

Måndagmorgon. Klockan ringde 5.30, det är omänskligt tidigt att gå upp på en måndagmorgon tycker jag. Jag kom till jobbet två minuter för sent, katastrof när föräldrarna är där 13 minuter för tidigt. Suck, bara springa och låsa upp, tända upp, ta ner alla stolar, ta emot barn och sedan ställa ner väskan.

Måndagförmiddag Jag hade huvudvärk och den onda halsen blev bara värre och värre. Fullt med barn på förskolan. Inskolning med ny, liten, söt, försiktig ettåring. Information till förälder, kallprat i massor och försiktig lek med nya ettåringen. Intensivt.

Måndag lunch Trötta barn och trötta fröknar. Kålpudding. Mjölk på golvet. Gråtande barn. När alla har ätit upp var det dags att sova. Mysigt med filt och kudde. Sovande, söta barn.

Måndag eftermiddag Jag kände mig allt mer sjuk. Men jag kan inte vara sjuk nu, det går absolut inte, hur ska det då gå med alla inskolningar? Tidig eftermiddag. Hem och slappa framför datorn. Kanske borde variera mig och sätta mig framför tv:n lite också?

Ha en fortsatt bra måndag!

3 kommentarer:

  1. Åhh, det där är så jobbigt när man känner att det verkligen inte finns tid för sjukdom!! Du får ta dig en kopp te och mysa ner dig under en filt, lägga dig tidigt ikväll. Hoppas att du kryar på dig snabbt!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  3. Anna: Tack så mycket! Filten och soffan blev det igår kväll, men det hjälpte inte riktigt... :-) Kramar

    SvaraRadera