måndag 30 augusti 2010

Fortfarande sjuk...

Efter en lång helg med bara film, mys och kurerande var jag övertygad om att jag skulle vara frisk och kry tills idag. Inte då. Igår kväll kände jag mig riktigt dålig, värk i kroppen, snuvig och hes som en kråka. Men eftersom jag håller på med en inskolning så pallrade jag mig iväg till jobbet ändå i morse. "Va ä dä föj fel på din jöst?" frågade barnen. "Bara lite förkyld!" svarade jag så käckt. Men det höll inte länge. Redan efter lunch fick jag kasta in handduken.

Vår nya personal i köket (för att inte säga mattant) tipsade mig om en huskur. Grönt te med honung och citronskivor i. Så på vägen hem stannade jag och köpte hem ingredienserna. Jag passade på att köpa hem lite frukt också. Nu ska jag banne mig bli frisk!

4 kommentarer:

  1. Kör hårt med kureringen, vi vill ha dig frisk snart!

    SvaraRadera
  2. Tack G! Det ska jag göra! Brygger en ny kopp te nu! :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Skulle kuren inte hjälpa mot förkylningen så verkar den i alla fall väldigt god!

    SvaraRadera
  4. Johanna: Ja, den var faktiskt riktigt god! :-)

    SvaraRadera