torsdag 21 juli 2011

Dagens









Klockan:
18:55
Känner mig: trött
Kläder: ljusa mammajeans och vit t-shirt från Esprit
Hår: utsläppt och plattat
Undran: Varför kan föräldrar inte ha lite bättre framförhållning?
Lyssnar på: Tystnaden (som jag har saknat den under dagen idag!)
Min morgon: Lugn och skön. Min man och jag har inte träffats så mycket den här veckan, och eftersom jag började sent tog vi en lång frukost och "pratade ikapp" - skönt!
Min dag: Jag arbetar fortfarande på sommarjouren och vi är lite underbemannade. Mycket barn, många svåra barn och många små barn som inte riktigt känner sig trygga. Fullt ös med andra ord!
Min kväll: Fick jag spendera på jobbet. Jag skulle stänga, men föräldrarna meddelade imorse att de inte skulle hämta förrän halv sju. Vi har såklart skyldighet att ta hand om barnen, men det hade varit skönt att få reda på det tidigare!
Nu: Ska jag laga lite kvällsmat och sedan kommer min syster hit.
Gillar: att andra semesterperioden närmar sig med stormsteg!
Gillar inte: att det är så tråkigt väder - jag vill ha blå himmel och 25 grader varmt på min semester!
Insikt: Att arbeta på sommarjouren är slitigt på många sätt, men också otroligt utvecklande eftersom man får jobba med ny personal och andra barn än vanligt!

1 kommentar: