tisdag 19 juli 2011

Mys på jobbet

Att jobba på en förskola mitt i sommaren har verkligen sina nackdelar. Just nu är vi tre förskolor som är ihopslagna vilket innebär att jag jobbar med en massa folk som jag inte känner, alla har olika rutiner och vanor. Det innebär också att det är massor med barn och föräldrar som jag inte känner och lämnings-ritualen blir tusen gånger värre på morgnarna.

Värmen gör det också ganska tufft att arbeta. Vi är mycket ute med barnen men idag var det ca 28 grader och både barn och pedagoger pustade och svettades i värmen.

Men på eftermiddagen idag la jag ut en stor filt i skuggen. Snart samlades ett tiotal barn med mig på filten och jag började berätta sagor. När jag satt där i skuggan, med en liten ettåring i knät och en massa goa barn som knäpptysta och nyfikna lyssnade på mina sagor kände jag att mitt jobb är riktigt mysigt ändå!

6 kommentarer:

  1. ÅH, det låter verkligen mysigt!

    SvaraRadera
  2. Det låter hur härligt som helst, men jag förstår kaoset när inte alla rutiner flyter på som vanligt ! V´s avdelning var ihopslagen med 2 andra veckan innan semestern och det blev många tårar vid morgonlämningarna...

    SvaraRadera
  3. visst är det ett mysigt jobb vi har o jag försöker undvika att jobba sammanslagningar just av den anledning du beskriver..hoppas att du får tre bra dagar till innan semester
    kram åsa

    SvaraRadera
  4. Jag skulle tro att du är världens bästa sagoberättar me! :-)

    SvaraRadera
  5. Åh, det låter rörigt!

    SvaraRadera