torsdag 22 september 2011

Chokladknäcksnittar

Nu har jag tagit Chokladknäcksnittarna ur ugnen och de blev riktigt goda! Nu får det nog bli soffan för mig resten av dagen så att jag kryar på mig snart!

Ingredienser:
125 g rumsvarmt smör
1 dl socker
2 msk ljus sirap
knappt 3 dl vetemjöl
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
ca 50 g mörk choklad till garnering

Gör så här:
Vispa smör och socker. Rör ner sirap. Blanda de torra ingredienserna och rör ner. Arbeta ihop till en slät deg. Forma två längder och lägg på bakplåtspapper på en plåt. Grädda i 175 grader i 15-20 minuter. Låt svalna något och skär sedan i sneda bitar, ca 2 cm. Smält chokladen och ringla över.

11 kommentarer:

  1. Ja, det är superskoj att Mamma Boot Camp uppärksammats så mycket :)

    Hoppas du också har en bra dag!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Kakorna ser väldigt goda ut!

    Fick veta att det heter Skägglav, inte helt svårt om man tänker efter, men det gjorde inte jag. ;)

    Hoppas att du mår bättre för som du säger, gravid & sjuk är inte kul. Jag hade en rejäl bihåleinflammation under en graviditet och det var vidrigt, ynklig och liten blev jag...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Mums, vad gott det ser ut! =)

    SvaraRadera
  4. kan känna den ljuvliga doften ända hit :)...kakorna ser riktigt mumsiga ut
    kramÅsa

    SvaraRadera
  5. Åh vad gott det ser ut!!
    Får provas någon dag. Tack för tips.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Oh ser ju ljuvligt goda ut! Tack för receptet! =)

    SvaraRadera
  7. OMG vad det låter gott! Sånna ska jag baka helgen, tack för receptet :)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh. De lät inte fel. Och jag som ska hålla igen och inte baka och äta så mycket. Suck.

    SvaraRadera
  9. Åh hua, det här var mig ett farligt inlägg, scrollade ner till kommentarerna så fort jag kunde ;)

    Svar: Riktigt spännande med vår nya lägenhet :) Vi har valt att flytta då våra hyresvärdar inte sköter sig. För ett år sedan upptäckte vi mögel i badrummet och på vinden och de har fortfarande inte gjort något åt det. Trädgården sköts inte alls och vårt kök ramlar snart ihop. Jättetrist då lägenheten är så himla charmig och stor (en femma). Men vi har helt enkelt tröttnat, tyvärr. Så nu blir det en trea istället med mycket högre standard, ska bli himla skönt trots att den är mycket mindre. Men man kan inte få allt :)

    SvaraRadera
  10. Åh, kakorna ser fantastiskt goda ut!
    Kanske man skulle svänga ihop dessa till fredagsfikat?!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera