söndag 11 september 2011

Grå söndag

Åh, idag har vi haft riktigt tråkväder! Det har varit regntunga skyar hela dagen som då och då under dagen fått för sig att duscha staden. När jag skulle hälsa på min fina vän tänkte jag ändå att jag skulle ta en promenad för att fixa några ärenden på stan i samma veva. Det gick sådär. Regnet öste ner, jag fick foglossning och blev galet varm av promenaden och den kvalmiga luften. Väl på stan fanns inte det plagget jag skulle köpa, och den andra butiken jag skulle till var stängd. Huvudvärken kom smygande för att slå till med full kraft en halvtimme senare och när jag kom hem till min fina vän var jag helt slut. Hon mötte mig med kommentaren "Vad fin du är!" och sedan hade vi en jättemysig eftermiddag med god lasagne, blåbärs- och hallonpaj och massor med prat och skratt.

Nu ska jag använda mina sista krafter till lite städning och sedan blir det sushi (inte direkt ovanligt i det här hushållet) och senare massa gott till teet. Kanske lyxar jag också med ett bad ikväll!



3 kommentarer:

  1. Skönt att kompisen förstod vad du precis behövde höra... :-)

    Så gott med sushi, äter det minst en gång i veckan.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hihi vad gulligt av din vän... såna fina ord kan va skönt att höra när man inte är på topp!

    SvaraRadera