torsdag 1 september 2011

Foglossning...

Ett vanligt symptom hos gravida är foglossning. Det har jag hört mycket om, men inte vetat exakt vad det är för något. När jag började få ont i svanken, höften och sätesmusklerna reflekterade jag inte över att det skulle ha något samband. Idag träffade jag min sjukgymnast och hon konstaterade att jag har fått foglossning. Det har jag säkert gått länge med utan att veta om det.

Det bästa med den smärtan är att den är så tydligt förknippad med graviditeten, och förhoppningsvis går det över när bebisen är ute. Men det är såklart inte alls roligt de där värsta dagarna när jag knappt kan gå...


5 kommentarer:

  1. Aha, så det är därför du har haft ont. Skönt att få veta varför iaf!

    SvaraRadera
  2. Usch, stackare!:/ Hoppas det ger med sig, kram ♥

    SvaraRadera
  3. Å stackare:( vet precis hur ont de gör, hade de med både mina barn, sista gången fick jag kryckor då jag inte heller kunde gå.

    Hoppas du får vila å krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Aj, aj. Hoppas det inte blir allt för illa!

    SvaraRadera
  5. Stackare! Jag vet precis hur jobbigt det kan vara. har haft det under båda mina graviditeter och efter den första. Känner lite nu med men det är inte jätte illa. Det som har fungerat bäst för mig är vatten gymnastik i varmbassäng, rekommenderar verkligen det.

    SvaraRadera