onsdag 14 september 2011

Sötsugen

Under de första 12 veckorna av graviditeten mådde jag riktigt illa. Som ett resultat av illamåendet var aptiten också helkonstig! Ibland kunde jag inte få i mig mer än ett par tuggor av mina favoriträtter och ibland blev jag helt plötsligt sugen på pizza eller korv med bröd (det senare gillar jag inte ens). Men sedan gick jag över den där magiska 12-veckorsgränsen och började må mycket bättre. Sedan dess har jag ätit precis som vanligt och inte fått några speciella cravings.

Nu däremot har ett enormt sötsug satt in... Jag vet inte om det beror på höstrusket, eller tröttheten efter långa dagar eller vad det är, men jag är sugen varenda kväll! Vi får se var detta slutar...


5 kommentarer:

  1. Muffinsen såg i alla fall inte alls så dumma ut, nu blev jag med sugen!

    SvaraRadera
  2. Åh de såg inte helt fel ut :D

    SvaraRadera
  3. Såg gott ut måste jag säga!

    Jag minns att jag fick ett enormt sug efter varm choklad, det drack jag flera gånger om dagen ett tag. Sen övergick det i glassätande. (har alltid älskat glass men under graviditeten var det hemskt. Kunde sleva i mig direkt från förpackningen, haha)

    SvaraRadera
  4. Välkommen till min verklighet-gravid som ogravid ;-) Puss

    SvaraRadera
  5. Tack snälla :) Det blev shopping till hela familjen, kunde i vanlig ordning inte hålla mig, hihi :)
    Kramar!

    SvaraRadera