lördag 10 september 2011

Vecka 28

Det är lördag och jag går in i en ny vecka.



Vecka 28 (27+0)

Bebisen: Barnet är nu så stort att det fyller ut livmodern helt, det finns därför inte längre plats för så många armrörelser som tidigare. Bebisens hjärta slår snabbare när det hör din röst. Nu kan centrala nervsystemet också reglera ditt barns kroppstemperatur och kroppen börjar få ett fettlager.

Mamman: Nu börjar tredje trimestern, den sista tredjedelen av graviditeten. Livmodern är nu så stor att den påverkar hur du kan röra dig. Du kan fortfarande vara aktiv, men kroppen säger ifrån om du tar i för mycket. Då kan du få sammandragningar vilket innebär att livmodern drar ihop sig och blir hård.

Egna ord: Jag känner mig fortfarande inte klumpig, utan känner mig som vanligt för det mesta. Knyta skorna är såklart lite jobbigt och vissa dagar är foglossningen väldigt jobbig. Men annars mår jag jättebra!

4 kommentarer:

  1. Som magen din växer! Härligt! =)

    SvaraRadera
  2. Ha en fin kväll

    / Elin

    Driver http://hopedesign.jetshopfree.se
    Smyckesbutik med fjädrar, kors och budskap!
    NU – REA på alla ringar.

    SvaraRadera
  3. sötmage! Härligt att du känner dig smidig :) aldrig fel. Hoppas du får sova sött. Kan du fortfarande sova på ryggen. kram

    SvaraRadera