onsdag 18 januari 2012

Amningslinnen från 4mom

När jag var gravid prioriterade jag att köpa fina gravidkläder. Det kändes viktigt för mig att få känna mig så bekväm som möjligt och ha på mig kläder som passade den växande magen. Det jag däremot inte tänkte på så mycket under graviditeten var att skaffa bra amningskläder. När Lilla hjärtat kom insåg jag att det var väldigt få kläder i garderoben som passade till amning.

Nu har jag provat två amningslinnen från 4mom. Jag provade det här svarta linnet som har justerbara axelband och är rynkat i sidorna. Jag bara älskar det linnet! Det är så otroligt skönt material och det är verkligen smickrande för figuren, precis som det står på deras webbsida. Dessutom tycker jag om amningslinnen som är diskreta och det är det här linnet! Det svarta linnet kommer helt klart att bli en favorit i garderoben under våren eftersom det är så lätt att variera olika koftor till linnet samtidigt som det verkligen underlättar amningen!



Jag provade även ett vitt linne från 4mom, det var också ett väldigt skönt plagg men tyvärr lite genomskinligt som ni ser på bilden nedan. Det extra tyget vid brösten syns igenom. Men med en tröja över blir det nog bra, så det här linnet kommer nog att användas en hel del framöver det också!

11 kommentarer:

  1. Vad bra att du skriver om det, jag har funderat på det svarta linnet, men det är ju så dyrt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är sant att linnet är ganska dyrt, men det är helt klart värt det tycker jag! :-)

      Radera
  2. Sv; Ja det går otroligt snabbt i utvecklingen så här i början :)

    Jag har köpt mina amningslinnen på Lindex, de kostade 149:- bara. Ett litet tips om du inte redan visste det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har provat dem också, men de jag köpte var dålig kvalitét, de tappade formen direkt tyckte jag!

      Radera
  3. Det är så viktigt med bra amningsplagg ändå, amningen blir ju en stooor del av vardagen :) jag köpte mina på H&M och älskade dom, använde nästan aldrig någon amningsbh utan körde på linnen med resår så de höll upp bysten :) kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen viktigt att hitta plagg som man trivs med! :-)

      Radera
  4. Den var fin! Liknar lite de som jag lade upp i inlägget. De jag har nu är så tråkiga och fula. Känns som tant-behåar :/ Ska ta en runda på stan någon dag och se om jag hittar någon finare.

    SvaraRadera
  5. Bra tips... Har hur mkt mammakläder som helst men inga amningslinnen, kan ju vara lite jobbigt att stå utan när lillen väl är här. ska kolla in det svarta!

    SvaraRadera
  6. Hur är de i storleken förresten? Jag har alltid varit en S, men ska man räkna med att gå upp en storlek efter graviditeten? Kanske dum fråga, men jag har verkligen ingen aning :)

    SvaraRadera
  7. Jag är en XS-S i vanliga fall och jag har stl S på dessa linnen. Det svarta är väldigt stretchigt så det sitter jättebra utan att sitta åt! :-)

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket =)Ska nog klicka hem mig ett sådant! Var och tittade på dem på babyproffsen.

    SvaraRadera