onsdag 11 januari 2012

Besök på BVC

Efter en riktigt dålig natt, när jag fick ihop ca två timmars sömn, ringde klockan redan vid nio imorse. Vi hade tid hos BVC, och trots att vi tog till gott med tid blev vi ändå några minuter sena. Väl inne hos bvc-sköterskan insåg vi att det inte var ett vanligt besök, utan läkarundersökning. Jag som i vanliga fall kommer i tid, och har koll på allt, kände mig aningen förvirrad...

En läkare undersökte Lilla hjärtat och hon skrek så hon var alldeles röd i ansiktet! Men allt var bra med henne! Sedan var det dags att mäta och väga. Både jag och D tappade hakan när vi la vår lilla skrikande bebis på vågen och fick se att hon har gått upp 800 g sedan förra gången, alltså på två veckor!

5 kommentarer:

  1. You go girl! Skönt att hon växer och mår bra! Förstår att det var tufft att gå upp imorse, hoppas ni får en bra natt nu! Kramar

    SvaraRadera
  2. Oj, hjälp vad hon växer! :)

    SvaraRadera
  3. Oj! Det var inte illa! Duktig tjej! Skönt att allt var bra med henne! KRAM!

    SvaraRadera
  4. De går upp fort i början :)

    Jobbigt med nätterna, här kämpar vi också...

    SvaraRadera
  5. Sv TACK för påminnelsen :) Jag har uppdaterat hela listan nu, och så får jag passa på att gratulera i efterskott till den lilla tösen! ;)

    SvaraRadera