söndag 22 januari 2012

Total lycka

Min man har en moster som har Down Syndrom. Igår var hon, C, här och hälsade på oss. Hon träffade Lilla hjärtat för första gången och det var underbart att se hur C reagerade när hon träffade vår dotter. Direkt när C kom innanför dörren märktes det att hon var spänd och lite uppspelt. Hon hade bråttom att få av sig kläderna och drog hårt för att få av sig stövlarna fort. Sedan hade hon fullt sjå med att få fram blomman ur allt papper och det var mycket viktigt att den överlämnades till mig först. Jag fick en kram och en puss på kinden. Sedan gick hon fram till min man som höll Lilla hjärtat och det bara strålade om C!

Under hela tiden hon var hos oss tittade hon på Lilla hjärtat och sa "Hon är såååå söt, mamma" (hennes mamma och min mans mormor var också med). Medan vi andra fikade och pratade om annat tittade C bara på Lilla hjärtat och hennes röst gick upp i falsett när hon gång på gång sa "såååå söt!"

När C lite senare fick hålla i Lilla hjärtat var lyckan förstås total. Det var helt fantastiskt möte mellan C och vår nyfödda lilla dotter!

2 kommentarer:

  1. Hej, javisst var det fina bilder:) hoppas det är lika fint där i verkligheten:) ha en trevlig söndag:) mvh Jenny

    SvaraRadera